Tuesday, November 14, 2006

man jadda wajada, wa man zara3a hasoda

man jadda wajada, wa man zara3a hasoda. maksud dia, saper2 berusaha berjayalah dia. saper2 yang menanam, tuailah ia akan hasilnya.

sungguh bagai dikata, tatkala malam sebelum peperiksaan elektromagnetik itu, saya lebih pantas membaca bahan2 bacaan selainnya, yang tiada kaitan dengan topik. antaranya ialah mengenai HT, hizb tahrir. yang mana menurut artikel tersebut, HT menghalalkan gambar porno dan ikhtilat samaada dengan nafsu atau tidak. menurut mereka, gambar hanyalah gambar, dan ikhtilat itu muamalat yang penting untuk pembangunan khilafah.

saya juga menulis (serangkap dua) artikel untuk teman2 LAN, yang racisme terhadap pelajar2 asing yang 'nigger' yang makin menjadi2. mana tidaknya, mereka (pelajar2 asing) kalau dibandingkan dengan orang melayu kita, agak biadab, walau bukan kesemuanya. dan banyak kes kecurian berlaku melibatkan mereka, dan banyak lagi masalah sosial yang ditimbulkan.

menjelang waktu tidur, teman sebilik menegah saya untuk tidur, sebaliknya menyuruh saya mengulangkaji pelajaran. terima kasih untuk dia. namun, apakan daya, apabila duduk saja di meja stadi, saya akan tetap memilih bahan bacaan yang selainnya, yang tiada kaitan dengan elektromagnetik.

peperiksaan elektromagnetik tadi, arahannya jawab 5 dari 6. saya cuma mampu menjawab satu soalan sahaja, yang bernilai 20 markah dari 100. terbukti, semangat untuk belajar perlu dicari kembali.

sebagai kesimpulannya, semester ini merupakan semester paling teruk pernah saya lalui, dan ada 2-3 subjek berpotensi untuk diulangi. semester ini semester trauma. cgpa akan merudum, dan kemungkinan perlu buat surat tunjuk sebab kepada penaja: "kenapa kami tak boleh menarik balik tajaan kami?"

kma, sem depan kita sekelas lagi EIM.

Labels: , , ,

9 Comments:

At 10:05 pm , Blogger weAr said...

taniah²..keke.
man jadda wajada!!!!

 
At 2:50 am , Blogger Amermeftah said...

Aku adalah ahli aktif PERSELAM. Persatuan Study Last Minute.

 
At 3:31 am , Blogger Amermeftah said...

guano mun bowok sumo blog lamo mun masuk beta?

 
At 7:31 am , Blogger kma said...

haish. cakap kuat2 kat sini buat ape.. [mode baik] xde nye. ko kan tere.. [mode puji memuji]

 
At 6:16 pm , Blogger ashraf cifp said...

amano:- tah. aku ikut jer arahan yg blogger bagi.

kma:- wuuwuu (T.T)

 
At 7:36 pm , Blogger Amermeftah said...

oh? tp napok supo keno wat blog baru pulok. mitok username baru, password baru, bilo masuk hok tulo tokleh, dio kato ado doh.

 
At 5:39 pm , Blogger Amermeftah said...

kma muja molek

 
At 11:53 am , Blogger ashraf cifp said...

amano:- btol la tuhs. aku la ni guna username n password baru dohs. mmg kna tuka @ guna akaun google.

 
At 12:00 am , Anonymous Anonymous said...

sebagai kesimpulannya, semester ini merupakan semester paling teruk pernah saya lalui, dan ada 2-3 subjek berpotensi untuk diulangi. semester ini semester trauma. cgpa akan merudum...

aii.. same pulak dah ~sigh

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home